top of page

Polaris dive resort på Cabilao

Efter ett par dagar här, så kan jag se en del nackdelar. Rummen är stora och fina, men det är ju lite ovanligt att det kommer stora kackerlackor hoppande upp ur vasken, så fort man spolar lite vatten hehe.

Men det är ju mitt i djungeln, så kanske inte så märkligt.

Här finns inte jättemycket att göra förutom att dyka och det var ju därför jag åkte att hit, för att dyka med hammarhajar.

Det blev ju därför lite av ett antiklimax när jag frågar dykguiden om hammarhajar och han säger att det var länge sen vi såg dom här :(

Sen att det inte ens ingår vatten att dricka och att en frukost kostar 70kr gör en inte heller gladare.

Nåväl dyka måste jag göra, när jag nu är här så jag provar ut grejor på kvällen inför morgonens dyk.

0845 ses vi och jag hoppar i grejorna och vi åker iväg 1km, det är bara jag och en gammal tysk tant.

Vi gör oss klara och hoppar i, det går lite segt att komma ner, men det går.

Jag får får släppa ut luft flera gånger på vägen ner, men tänker inte så mycket mer på det.

Men när jag under hela dyket får släppa ut luft så fattar jag att det är något fel på ventilen som man fyller västen med, den läcker helt enkelt.

Vad jag då borde gjort är att ha kopplat loss slangen, men tänkte inte så långt, vilket gör att när vi kommer upp på 10-12m så håller jag på att korka i hög fart, men får ta i en sten och kan tömma ut luften och stiga upp till ytan kontrollerat.

Inför eftermiddagens dyk får jag en ny bcd, som fungerar bra, så det dyket var trevligare.

Jag gör två dyk dagen efter och det är bra standard Filippindyk, vi ser frogfish, lionfish, nudibranch, barracuda och sköldpaddor.

Men när man ville se hammarhaj, så känns det ändå som ett nerköp.


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Inga taggar än.
bottom of page