top of page

Koh Rong-Koh Toch

Hit går det många båtar från Sihanoukville och gillar du party, så har du nog kommit rätt. Inte hundra procent i min smak, men bättre än jag trodde, går man bara en liten bit, så finns det gott om fina stränder. Tyvärr skulle jag tvunget ha ett boende med aircon, vilket ju inte behövs om man bor på stranden, det begränsade urvalet. Välj en bungalow på stranden istället, det finns många till bra priser.

Antalet aktiviteter här är hyffsat, man kan åka på dagstur med båt, hyra kajak/scooter/vattenscooter, dyka. Jag hade först tänkt dyka här, men efter att ha läst lite om det så sparar jag nog hellre dom pengarna till ett bättre ställe. Man dyker på 6-10m och sikten är rätt usel, snorklingen i Kambodja är inte heller precis världsklass. Vattnet var inte jätterent, men skapligt med fisk på sina ställen.

Igår drabbas jag av magsjuka nummer tre, det här landets mathygien är minst sagt bedrövlig. Nu är vi tillbaka i Sihanoukville, men i centrum denna gången. Mycket märklig stad, en riktig skitstad minst sagt.

Vi gick en tur längs stranden söderom färjeläget, den stranden heter Serendipity beach, det betyder nog soptip på något språk, för skitigare strand och skitigare vatten har jag har aldrig sett någon erbjuda sina turister. Kineserna har byggt fina hotell bara en bit från stranden, men ingen städar stranden och det måste man göra varje dag i det här landet.

Man hyrde även ut vattenscootrar som säkert var minst tio år gamla, herregud vilket sorgligt skitställe detta är!!! Att man inte skäms som hotellägare att lura hit folk till att semestra på en soptipp. Det händer sällan, men denna gången ser jag verkligen fram emot att få komma hem.

Gatan ner från vårt boende i Koh Toch

Partyställen finns det gott om här.

En sorglig samling hyrcyklar...

Bygatan i Koh Toch

Vild ananas.

En sorglig samling vattenscootrar...

Kallsupar bör undvikas....

Serendipity beach en sorglig syn minst sagt.

Det här hotellet ligger vid den strand som föregående bild togs, är man ironiska eller?


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Inga taggar än.
bottom of page